Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

[O2FL] 02FL liftback zwiększenie prześwitu/sprężyny od scout

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • [O2FL] 02FL liftback zwiększenie prześwitu/sprężyny od scout

    Ale co w takich plastikach można jeszcze poprawić?
    Co było nie tak w OII, żeby ją poprawiać?
    Ja uważam, że zarówno w OII, jak i w OIII plastiki są jak najbardziej ok, a osławione już boczki drzwi, mimo, że twardsze, to nadal są dobrej jakości i nawet przyjemne w odbiorze wizualno-dotykowym. Nie jest to jakiś chamski plastik jak w koreańcach z początku lat 90.

    Jedyne do czego mógłbym się przyczepić, to wyściełanie boczka przy podłokietniku - w OII to jest przyjemna gąbka obita materiałem, a w OIII to już niestety twardy plastik.
    Ale jak to bywa, wszystko co ma swoje minusy, musi też mieć plusy... i tak - przynajmniej łatwiej będzie się to czyściło.

    A fundamentalna sprawa to taka, że ja trzymam ręce na kierownicy, a nie drzwiach, więc nic mi to nie robi, czy jest tam bardziej miękko, czy jednak ciut twardo.

  • #2
    [O2FL] 02FL liftback zwiększenie prześwitu/sprężyny od scout

    Witam
    Mam do forumowiczów pytanie czysto teoretyczne. Rozważam możliwość zwiększenia prześwitu w swojej skodzie i stąd pomysł na następujący mod.
    Od kiedy wszedłem w posiadanie sprężyn od O2 scout'a (2006) zastanawiam się nad zwiększeniem prześwitu w swojej O2 FL (1.9 TDI). Porównując sprężyny za pomocą katalogów (sprężyn) dostrzegam różnicę:
    -tył: (pomijam twardość), wysokość o 3cm dłuższe, szersze (grubszy drut) i są cięższe. Gumy które wchodzą na obu końcach sprężyny posiadają oznaczenie 1KO 512 149B oraz 1KO 512 297D i są identyczne dla liftback'a, combi i scouta.
    - przód (wszystko inne) Amortyzator, sprężyna... Jednym słowem nic wspólnego.

    Zastawiałem się czysto teoretycznie czy dam rade włożyć tylne sprężyny (tz.czy wahacze z tyłu to wytrzymają bo ponoć są inne w scout-cie. Czy nie będą za bardzo naciągnięte w dół i w związku z tym czy nie będzie niszczyć opony, bo nie mam pojęcia czy da się z tyłu ustawić zbieżność.?
    Jeżeli chodzi o amorki z tyłu to pójdą od 4x4 z końcówką ER. (seria chyba EN)
    Jeżeli chodzi o przód to nie znam jeszcze grubości swojego amortyzatora z przodu (widzę ponad kołem tylko naklejkę nr 1K0 412 021 JN) I tutaj widzę dwie opcje:
    a) albo dokupić sprężynę od 4x4 która by podniosła przód (jaką??? z oznaczeniem 105 DK??)
    b) zainwestować w amorek od scout'a do już posiadanych sprężyn (jaki amorek HF??)
    Sek w tym że nie wiem jaka jest grubość amorka z przodu a na stan obecny nie mam dostępu do suwmiarki. Wolałbym chyba już dokupić dłuższe i sztywniejsze sprężyny bo wtedy mam pewność że wszystko inne (łącznik, zwrotnica itd) pozostaje bez zmian. Ale swoją drogą przecież były scouty 1,9 tdi które mogły mieć (chyba te same hamulce z przodu?? Wydaje mi się to mało prawdopodobne)
    Czy ktoś mógłby mi coś doradzić.

    Komentarz


    • #3
      Moim skromnym zdaniem najlepiej jest poszukac octavii II FL z 1,9 TDi ktora wyjechala z fabryki z pakietem na bezdroza. Pozyczyc vin, kupic cztery sprezyny i zalozyc bez zadnego problemu czy dodatkowych kosztow. Chyba ze taki przeswit bedzie dla Ciebie za maly.

      Komentarz


      • #4
        Puchacz ma rozpiske sprezyn i amarow dla 2.0TDI z pakietem na bezdroza.

        Z tym, ze Ty masz raczej amor 50mm, a nie 55mm. Chociaz przy okazji mozna zmienic zwrotnice i wsadzic tarcze pod zacisk 288mm lub 312mm :twisted:
        Spritmonitor.de

        Komentarz


        • #5
          yunior81
          Nie chodzi mi tak naprawdę o długość ale o sztywność :lol:
          Po prostu zdobyłem sprężyny od scouta i zastanawiam sie nad ich zamontowaniem.
          Tył już bym zrobił dawno ale bez sensu jest podnieść sam tył a przód zostawić.
          Będzie się źle prowadzić i niewiele mi to da.
          Ktoś zna nr sprężyn do 4x4 które będą pasowały do amorka 50mm?

          [ Dodano: Wto 10 Wrz, 13 12:47 ]
          Wracam do tematu. Postanowiłem sprawdzić jak będzie.
          Przy okazji wymiany tarcz i klocków z tyłu wrzuciłem springi od scouta i nowe amorki od 4x4 oraz nowe gumy. Wszystko pasuje bez problemu.
          Poprzednia wysokość (mierzona od środka koła) 38cm
          Obecna wysokość 43cm
          Wrażenia z jazdy mieszane: Zdecydowanie lepiej znosi wszystkie nierówności. Są one mniej odczuwalne. Sztywno bez względu na ilość pasażerów i ładunku. Ale ten zadarty tyłek. Porażka. Jeśli nie zrobię wkrótce przodu to muszę jednak zmienić na inne springi. Myślę o tych od kombi.
          I tutaj prośba:
          jak zakodować pompę ABS przy zmianie zacisków z 280mm na 288mm.
          Mógłby mi to ktoś podpowiedzieć?
          P.S. Próbuję wstawić zdjęcia ale wywala je na cały ekran.

          [ Dodano: Wto 10 Wrz, 13 12:52 ]

          Komentarz


          • #6
            anthrax, zmiana na tarcze 288 i grubsze amorki w BXE to tak naprawdę same plusy.
            Większe tarcze i klocki = lepsze hamowanie ( chociaż jeśli jeszcze nie zebrałeś wszystkich gratów to pokusiłbym się od razu o wsadzenie tarcz 312mm ). Na większych amorach i innych sprężynach ( ja akurat do swojego BXE wkładałem komplet z 2,0 TDI ) samochód dużo lepiej się prowadził,( i nie była to kwestia tego, że te wyciągnięte amorki, które jeździły z tarczą 280mm, były zużyte, gdyż miały nalatane jakieś 30 kkm ).
            Co do kodowania ABS-u to można to zrobić, ale moim zdaniem można też spokojnie jakiś czas jeździć bez zmiany kodowania ( jeśli nie ma się pod ręką VCDS-a ), bo te zmiany nie powinny tak naprawdę wpływać na normalne hamowanie ( mogą się ewentualnie ujawniać dopiero przy ostrzejszym hamowaniu gdy odpali się ABS ).
            Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
            Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

            Komentarz


            • #7
              Dokladnie, majac zamiar szukac i tak nowych amorow na przod, to tylko wymiana zwrotnic i nie kupowanie tarcz 288 tylko 312, chyba ze kupujemy caly zestaw 288 w idealnym stanie, to wtedy tylko amor i sprezyna nowa.

              Ostro poszlo w gore, ale jak patrze na zdjecie Puchacza po wymianie zawieszenia to tez poszlo w gore, wzgledem tego jak bylo u mnie po pewnym przebiegu. No i u mnie 5 osob w aucie powodowalo, ze auto juz siadalo, a mogl naprawde usiasc, jak jeszcze cos ciezkiego do bagaznika sie wkladalo. Ale tak zapakowany nigdy chlapaczami nie tarl o progi zwalniajace, a teraz czasem tak bywa
              Spritmonitor.de

              Komentarz


              • #8
                Springi od scouta to juz przeginka, wsadz zwykly pakiet na bezdroza, a bedzie to tak
                Załączone pliki

                Komentarz


                • #9
                  fatalnie to wygląda :P
                  Ostatnio widziałem O2 z takimi spingami i kołami 15' czy 16' i tragedia
                  Sprzedam silikon do pokrywy rozrządu CDAA, CDAB, CCZA - D174003A2 - info na PW

                  Komentarz


                  • #10
                    fatalnie to wygląda

                    Ostatnio widziałem O2 z takimi spingami i kołami 15' czy 16' i tragedia
                    To fakt, miedzy innymi dlatego sie pozbylem tego, ale jak ktos nie baczy na wyglad a wozi duzo, bedzie chwalil. Wg pracownika salonu skody prowadzi sie to lepiej niz na zwyklym nizszym, ktory jest jak wiemy mietki :P

                    Komentarz


                    • #11
                      Postanowiłem zamknąć temat.
                      Moje wnioski po sprężynach od scouta.
                      Niestety się nie nadają do liftbacka. Tył był na wysokości 43,5cm co powodowało rozciągniecie na maxa amorka który nie mógł się wykazać pracą. Pomimo ładunku 5 osób i urządzenia o wadze prawie 100kg w bagażniku (pomijam hak i koło zapasowe +duperelki) siadło z wielką łaską na 43cm.
                      Dodam, ze w między czasie zmieniłem mcpersony z przodu od 2.0TDI (sprężyna BC - twardość i kultura pracy bardziej niż zadowalająca). Pomiar przód 40,5cm z 38cm
                      Tak więc pozbyłem się springów od scouta i na ich miejsce poszły Kayaby RH5549. (sprężyna BK)
                      Pomiar 41,5cm (tył) i to jest pomiar auta z hakiem, lekkim bagażem z tyłu i pełnym bakiem paliwa pod korek.
                      Tak więc odradzam zwiększanie prześwitu wkładając sprężyny od scouta do liftbacka bez zmian wachaczy.
                      Ja osobiście jestem bardzo zadowolony z obecnej konfiguracji. Sprężyny kayaby są rewelacyjne. Ciekaw jestem kiedy i czy w ogóle siądą.

                      Komentarz

                      POWRÓT NA GÓRĘ
                      Pracuję...
                      X